Zidovi U Medimurju

Izložba 'Židovi u Međimurju' kojom je predstavljen gospodarski, kulturni i društveni život židovske etničke i vjerske zajednice u Čakovcu i okolnim mjestima otvorena je danas u Hrvatskom državnom arhivu u Zagrebu.
Otvarajući izložbu, ravnatelj čakovečkog Muzeja Međimurja Vladimir Kalšan ocijenio je kako je židovska zajednica odigrala važnu ulogu u razvoju međimurskog kraja.
-U Čakovcu je 1780. utemeljena Židovska općina- rekao je i napomenuo kako su Židovi iskoristili liberalizaciju te se počeli baviti trgovinom i obrtom. -Širili su kapital osnivajući štedionice- rekao je dodavši kako su mnogi od njih sjedili u upravama i upravnim odborima banaka.
Podsjetio je kako je u holokaustu stradao veći broj Židova, a preživjeli poslije rata odselili u Izrael.
Ivo Goldstein, povjesničar, rekao je da je drukčija sudbina pogodila Židove koji su bili pod madžarskom vlašću od one s područja Nezavisne Države Hrvatske (NDH).
-Židovi su u NDH odmah u ljeto 1941. postali meta napada, dok su madžarske vlasti deportacije počele provoditi tek 1944.- rekao je Goldstein.
Izložbu 'Židovi u Međimurju' koju je postavio Vladimir Kalšan, otvorena je do 5. rujna, a organizirali su je Muzej Međimurja iz Čakovca, Državni arhiv u Varaždinu, Arhivski sabirni centar iz Štrigove i Židovska općina Čakovec.
http://www.javno.com/hr/scena/clanak.php?id=80736

Sudbina međimurskih Židova