Zabluda O Bogu

Zabluda o Bogu
Izdavačka kuća Heliks osnovana je 2005. sa ciljem da srpsko tržište knjiga obogati najboljim svetskim naslovima iz oblasti popularne nauke. Do sada to uspešno i čini. Najnovije izdanje je knjiga Zabluda o Bogu - svetski bestseler oksfordskog profesora, zoologa i filozofa nauke Ričarda Dokinsa - koja je odmah po objavljivanju označena kao ateistička biblija. Autor objašnjava zašto je Bog iluzija, a religija virus uma. Autor insistira na tome da se pitanje postojanja Boga mora tretirati kao bilo koja druga naučna hipoteza. Držeći se tog principa, argumentovano, duhovito, otvoreno, direktno i logično, osporava sve argumente o postojanju Boga.
Uteha koju pruža vera je lažna, kaže Dokins, nauka i njena dostignuća mnogo su lepši i veličanstveniji od svih čuda religije, a poreklo morala i vrline ne dolazi od Boga, već je proizvod biološke evolucije. Dokins tvrdi da Boga gotovo sigurno nema, i da to saznanje ne podriva smisao života savremenog čoveka, već da čini svaki dan i svaki trenutak života dragocenijim i vrednijim življenja. Knjiga je organizovana u deset poglavlja u kojima autor pokriva sve aspekte religije. Namenjena je i vernicima i ateistima, jer , kako tvrdi Dokins, svi tragamo za istinom o našem poreklu i smislu, samo što polazimo sa suprotnih pozicija.
RIČARD DOKINS (Kenija, 1941) se školovao na Oksfordu, gde je trenutno profesor. Svetsku popularnost stekao je knjigom Sebični gen, (1976).
Nastupajući kao ateist, skeptik i beskompromisan borac protiv postmodernizma u nauci, Dokins je stekao i poklonike i brojne protivnike. On je čvrst pobornik naučnog pogleda na svet, pogotovo redukcionizma, determinizma i racionalizma, o čemu govo-re i druge njegove knjige: Prošireni fenotip (1982), Slepi časovničar (1986), Reka iz Raja (1995), Uspon Planinom neverovatnosti (1996), Rasplitanje duge (1998), Đavolov kapelan (2003), Priče predaka (2004). Snimio je nekoliko dokumentarnih filmova na temu religije i praznoverja, a u najnovijem dokumentarcu Neprijatelji razuma iz 2007, Dokins se oštro suprotstavlja homeopatiji, astrologiji, numerologiji i drugim pseudonaučnim pojavama.