Za Sve Su Krivi Jevreji I Biciklisti

Ne tako davno, bio sam izuzetno zadovoljan, mogu reči i ponosan što se u javno prezentiranom Izvještaju o kršenju prava na slobodu vjere Međureligijskog vijeća za 2007. godinu, a prema mojim saznanjima o takvim dešavanjima i u predhodnoj, 2008. godini, u mojoj domovini, Bosni i Hercegovini nije desio niti jedan oblik izražavanja antisemitizma ili antijudaizma, da budem precizniji.

Nažalost, u toku januara mjeseca 2009. godine u više slučajeva, u gradovima Mostar, Donji Vakuf došlo je do kršenja odrebi navedenog Zakona, i to člana 5. tačka c. i g., obzirom da su u tim gradovima na pojedinim građevinskim objektima ispisani grafiti uvredljivog, uznemiravajućeg sadržaja s ciljem raspirivanja nacionalne i vjerske mržnje, te grafiti koji pozivaju na linč i, nažalost, ubistvo pripadnika Jevrejske vjerske zajednice i Jevrejskog naroda, uopšte, bilo gdje i bilo kada.

Grafit je putem štampanih i elektronskih medija bio prezentiran cijelokupnoj javnosti u Bosni i Hercegovini, ali vinovnici nisu pronađeni, a po mom mišljenju, izostala je i adekvatna osuda od strane vjerskih zajednica i crkava, te drugih pravnih lica, nadležnih za poštivanje ljudskih prava.

Opravdanje da su grafiti posljedica situacije i razvoja događaja u Izraelu i Gazi, predstavljaju samo izgovor za vječno tinjajući antijudaizam, tipičan i karakterističan za mnogo širi prostor od naše države.

Također, u Sarajevu, na demonstracijama koje su trebale biti izraz raspoloženja građana Sarajeva, ili organizatora protestnog skupa protiv politike Izraela u Gazi, pojedini, ne tako malobrojni, učesnici skupa su nosili transparente u kojima se Davidova zvijezda i kukasti krst predstavljaju sa znakom jednakosti.

Učesnicima ili organizatorima protestnog okupljanja u Sarajevu je jako dobro poznato da je Davidova zvijezda simbol Jevrejskog naroda, simbol svih patnji kroz koji je Jevrejski narod prošao, simbol i stradanja 6 miliona Jevreja u Holokaustu, a sve uz zloglasnu "svastiku". Izjednačiti ova dva simbola predstavlja izjednačavanje žrtve i krvnika, ideje koju u proteklom desetljeću pokušavaju plasirati i mnogi akteri predhodnog krvavog rata u Bosni i Hercegovini.

Demonstracije u Sarajevu, odnosno poređenja kukastog krsta i Davidove zvijezde nanijele su štetu ne samo u Bosni i Hercegovini, nego su slike ovog neprimjerenog i zlonamjernog poređenja obišle veči dio svijeta, te osuđene od svih antifašističkih snaga svijeta.

Cijeli članak možete pročitati na sajtu La Benevolencije: http://www.benevolencija.eu.org/content/view/231/1/