Uvodna Napomena Izdavaca

Uvodna napomena izdavača
Osnovna tema ove knjige je učešće Jevreja u oslobodilačkim ratovima Srbije 1912-1918. godine. Ona, međutim, obuhvata i podatke o kulturnom i ekonomskom doprinosu Jevreja u Srbiji. U knjizi provejava široka tolerancija Srba prema Jevrejima i ogleda se njihova uzajamna saradnja na svim poljima društvenog života.

Autor knjige je Mihailo E Milošević Rođen je 1902. godine, u selu Brđani u Srbiji, umro je u Beogradu 1969. Pravni fakultet je završio u Beogradu, a doktorat iz pravnih i ekonomskih nauka stekao je na Sorboni 1928. godine

Pre Drugog svetskog rata bio je načelnik Ministarstva finansija, sekretar Ekonomskog i finansijskog komiteta ministara i šef Državnog budžeta. Za vreme Hitlerove okupacije otpušten je iz službe, a posle oslobođenja se bavio prevođenjem sa francuskog i na francuski jezik

Napisao je više članaka o problemima budžeta, knjigu o francusko-jugoslovenskom prijateljstvu koja je štampana u Beogradu na francuskom jeziku 1969. godine Objavljivao je i u„Jevrejskom almanahu".

Knjiga„Jevreji za slobodu Srbije 1912-1918" napisana je 1965. godine na osnovu autentičnih svedočenja, arhivske građe, ličnih sećanja, objavljene literature i novinskih članaka.

Iste godine nagrađena je na konkursu Saveza jevrejskih opština Jugoslavije. Međutim, zbog ondašnjih prilika i zvaničnih shvatanja tada nije bila štampana.

Kljiga se objavljuje tek sada i to na inicijativu Društva srpsko-jevrejskog prijateljstva u Beogradu. Uprkos velikom zakašnjenju ova knjiga je i danas dobrodošla. Pre svega zato što će, s jedne strane, omogućiti mladim generacijama da upoznaju iznete događaje i činjenice ili da se podsete na njih; a s druge strane, zbog nastojanja raznih neprijateljskih centara da veštački šire antisemitizamu Srbiji. Na sreću, u Srbiji antisemitizam, ni sada kao ni ranije ne može uhvatiti korena.

Rukopis je za štampu priredila i rezime napisala prof. dr Nada MiloševićĐorđević, kćerka Mihaila B. Miloševića.

„Stav prema Jevrejima je probni kamen demokratičnosti jedne sredine"

Harold Laski, bivši profesor političkih nauka londonskog univerziteta

„Mojim drutovima iz detinjstva i rane mladosti neka služi kao uspomena na mene naš zajednički rad … a sa ciljem koji je gredio napretku našeg društva, naše verske kulturne zajednice, naše opštine, našeg lepog junačkog Beograda Radili smo na dobro naše otadžbine i pomagali smo da se temelji njeni učvrste. Žrtvovali smo se kao lekari na bojnom polju i kao vojnici u rovu, kao javni radnici živom i pisanom reči. Radili smo i na vaskrsnuću velikog jevrejskog naroda koji počinje da se oslobađa od svojih fizičkih patnji. Neka bi duh koji nam uliva volju za rad i gotovost za požrtvovanje, svagda ostao međ’ nama."

Iz testamenta Solomona Alkalaja

„… Mi takođe možemo doživeti, ako ne budemo vrlo oprezni, širenje kuge rasizma u svetu."

Iz govora U Tanta, generalnog sekretara Ujedinjenih nacija, povodom 19-godišnjice svetske organizacije, 24. oktobra 1964.