Uspesni Pregovori U Vasingtonu

USPEŠNI PREGOVORI U VAŠŠINGTONU

Premijer Benjamin Netanjahu i palestinski predsednik Mahmud Abas saglasili su se u Vašingtonu da pregovori mogu da se okončaju za godinu dana. Saglasili su se da je cilj pregovora da se razreše sva ključna pitanja.
Sledeći sastanak je zakazan za 14. i 15. septembar, a zatim će nastaviti da se sastaju svake dve nedelje. Američki izaslanik za Bliski istok Džordž Mičel i američka državna sekretarka Hilari Klinton biće prisutni i na sledećem sastanku i učestvovaće u razgovorima.
Otvarajući prve direktne pregovore između Izraela i Palestinaca u poslednjih 20 meseci, Klintonova je istakla da su u pregovorima ključna pitanja teritorije, bezbednost, Jerusalim, izbeglice i jevrejska naselja.
"Ključna pitanja neće postati lakša ako če-kamo, niti će se sama razrešiti", rekla je američka državna sekretarka.
Izrazivši uverenje u uspeh koji je, kako je istakla, u nacionalnom i bezbednosnom interesu SAD, ona je dodala da Vašington "ne može i neće nametati rešenje".
Abas i Netanjahu su ponovili zajednički cilj - dve države za dva naroda, odnosno osnivanje nezavisne Palestine uz bezbedan Izrael.
Logičan sledeći korak biće postizanje okvira sporazuma o konačnom statusu, kako bi uspo-stavili fundamentalni kompromis za postizanje konačnog sporazuma.
"Predsednik Abas i premijer Netanijahu su opredeljeni da urade ono što treba, kako bi bio postignut pravi rezultat", rekao je Mičel.
Očekuje se da će se sporazumom okončati višedecenijski sukob i uspostaviti mir.
Direktni pregovori obnovljeni su uprkos široko rasprostranjenim sumnjama u uspeh i novom nasilju na ionako osetljivoj Zapadnoj obali.
Nekad I Sad Godina 1 Broj 5 Septembar/Oktobar 2010