Svet Obelezava Medunarodni Dan Secanja Na Zrtve Holokausta

Aušvic
Svet obeležava Međunarodni dan sećanja na žrtve holokausta
Beta:
Poljska i Izrael a sa njima ceo svet obeležavaju u sredu u Aušvicu Međunarodni dan sećanja na žrtve holokausta a već u utorak na prateće manifestacije velikog pomena na 65. godišnjicu oslobođenja te najstravičnije nacističke fabrike smrti stigao je u Varšavu premijer Izraela Benjamin Netanjahu.
Pomen počinje u utorak uveče, koncertom "Sećanje na žrtve koncentracionog logora Aušvic" u Crkvi svetog Josipa u Aušvicu. Na sam Dan sećanja na žrtve holokausta, 27. januara, kada su 1945. godine vojnici Crvene armije oslobodili poslednjih oko 7.650 preživelih logoraša, ministri prosvete i kulture evropskih zemalja učestvovaće na međunarodnoj konferenciji u Centru dijaloga i moltivi u Aušvicu.
Tema je "Aušvic - pamćenje, odgovornost, obrazovanje" na temu stradanja Jevreja tokom Drugog svetskog rata zbog monstruoznog Hitlerovog "konačnog rešenja" - plana likvidacije celog jevrejskog naroda. Centralni pomen počinje u sredu popodne na terenu koncentracionog logora gde će se zvanicama, preživelim logorašima, njihovim porodicama, državnicima iz raznih krajeva sveta obratiti trojica logoraša koji su preživeli pakao Aušvica.
To će biti Poljak katolik Vladislav Bartoševski, koji je nakon puštanja iz logora 1941. godine bio jedan od osnivača ilegalnog poljskog saveta pomoći Jevrejima, poljski Jevrejin Marjan Turski i poljski Rom Edvard Pačkovski. Već tradicionalnu poruku svetu iz Aušvica da holokaust ne sme nikada da se zaboravi kako se ne bi nikada ponovio, uputiće ispred spomenika žrtvama holokausta predsednik poljske Leh Kačinjski, premijer Izraela Benjamin Netanjahu i ruski ministar obrazovanja i nauke Andrej Fursenko, kao specijalni izaslanik predsednika Rusije Dmitrija Medvedeva.
Na jubilarnu godišnjicu u Državnom muzeju bivšeg nacističkog logora Aušvic Birkenau će biti otvorena i velika izložba o oslobađanju logora tokom kojeg je poginulo više od 200 sovjetski vojnika. Centralni pomen završiće zajednička molitva, jevrejska i hrišćanska, pred spomenikom žrtava Aušvica, pred kojim će biti zapaljene baklje i sveće. Od 1940. godine kada su nacisti otvorili koncentracioni logor na periferiji Aušvica na jugu Poljske u gasnim komorama logora ili zbog stravičnih uslova i u monstruoznim medicinskim eksperimentima na logorašima život je izgubilo najmanje 1,1 milion ljudi.
Najviše je u Aušvicu pobijeno Jevreja iz svih evropskih zemalja, ali i 75.000 Poljaka, 21.000 Roma, kao i Jevreji deportovanih vozovima u vagonima za stoku sa svih krajeva kontinenta, 15.000 sovjetskih vojnih zarobljenika i najmanje 15.000 pripadnika drugih naroda Evrope. Od 1947. godine na terenu bivšeg logora sećanje na žrtve holokausta i najveći ratni zločin genocida nad celim jednim narodom čuva Državni muzej bivšeg nacističkog logora Aušvic-Birkenau, koji godišnje poseti skoro dva miliona ljudi.