Stark Viktor

DAVNO ZASLUŽENO PRIZNANJE Odlikovan Viktor Stark
Počasnom konzulu Jugoslavije u Izraelu bilo je 1974. godine neshvatljivo oduzeto zvanje koje je imao od 1956. godine
(Od našeg stalnog dopisnika)
Politika, 19.11.1989
Jerusalim, 8. maja Predsedništvo SFRJ ispravilo je jedan greh. Viktor Stark, ugledni poslovni čovek, jedan od najstrijih i najpoštovanijih Izraelaca rođenih u Jugoslaviji, primio je telefaks Saveznog sekretarijata za inostrane poslove u Beogradu:
„Sa velikim zadovoljstvom obaveštavamo Vas da je, na inicijativu ovog sekretarijata, Predsedništvo SFRJ Jugoslavije donelo ukaz kojim Vas je odlikovalo Ordenom jugoslovenske zastave sa zlatnom zvezdom na ogrlici za zasluge u razvijanju i unapređivanju privredne saradnje i prijatellkih odnosa između SFRJ i država Izrael. Ovaj or¬den biće Vam uručen prvom pogodnom prilikom. Uz čestitke, upućujem Vam najtoplije želje za dobro zdravlje i ličnu sreću", zaključuje poruku Starku, pomoćnik saveznog sekretara Branko Lukovac.
Viktor Stark primio je ukaz o imenovanju za počasnog konzula Jugoslavije u Izraelu 1956.
Ovo zvanje i priznanje bez objašnjenja Starku je Jugoslavija oduzela 1974.

Jedino što Viktor Stark nikad nije prestao da sa jednakim žarom i energijom bude „ambasador" zemlje u kojoj se rodio i kad se njena uprava, iz svojih potreba, ogrešila o neumornog Vojvođanina, kome danas ne smeta ni osamdeset godina.
B. E.