Spomen Ploca Na Tanurdzicevoj Palati

Povodom deset godina od smrti Aleksandra Tišme
Spomen-ploča na Tanurdžićevoj palati
U Ulici Modene, u centru Novog Sada, juče su (19.2.2013) gradonačelnik Miloš Vučević i Bratislav Petković, ministar za kulturu i infor-misanje Vlade Srbije, otkrili spomen-ploču kojom je obeležena zgrada u kojoj je čuveni novosadski književnik Aleksandar Tišma živeo od 1969. godine do smrti 2003. godine.
Na ploči, na kojoj je izuzetno verno prenet karakterističan Tišmin lik, stoje i podaci o tome kada je pisac živeo u Tanurdžićevoj palati. Značajno je i to što su na tabli napisani podaci i na engleskom jeziku, jer je poznato da brojni stranci, kada posećuju Novi Sad, pitaju za Aleksandra Tišmu.
Svojevremeno je Klaudio Magris, čuveni italijanski pisac, boraveći u Novom Sadu rekao da je našu zemlju upoznao i zavoleo upravo zbog vrhunske proze Aleksandra Tišme, a izraelski pisac David Grosman je tražio prilikom prve posete Novom Sadu da mu se pokaže kuća u kojoj je Tišma živeo i tom prilikom je rekao: „Tišma je uspeo svojim talentom da pretoči živo-tnu priču Jevreja u ovom gradu i priču o Blamu u moju ličnu priču i zato mi je srce tuklo u grudima kada sam dolazio u vaš grad.“
Bratislav Petković je izjavio da mu je drago što se konačno realizovao predlog republičkog Ministarstva kulture, a gradonačelnik Vučević je juče, prilikom otkrivanja spomen-ploče, takođe, izrazio veliko zadovoljstvo što je Savet za kulturu Skupštine grada uspešno uradio ovaj projekat.
- Podsećanje na našeg značajnog sugrađanina smatram veoma važnim, jer sve to spada u čuvanje istorije našeg grada, ali isto tako smatram značajnim da i na ovaj način skrenemo pažnju generacijama koje tek dolaze, kakav je veliki evropski pisac stvarao u našem gradu, pisac koji je često naš grad i opisivao u svojim delima - istakao je Vučević.
Otkrivanju spomen-ploče prisustvovao je Andrej Tišma, piščev sin, koji je za naš list izjavio da je prezadovoljan što je obeleženo mesto gde je njegov otac živeo i stvarao.

- Mislim da je ovo pravi gest Novog Sada na njegovom putu ka kandidaturi za Evropsku pre-stonicu kulture 2020. godine, jer je moj otac dugi niz godina bio spona između ovog grada i Evrope i bio je evropski pisac u svakom smislu te reči.
Povodom desetogodišnjice smrti Aleksandra Tišme, sinoć je u organizaciji Kulturnog centra Novog Sada u Ogranku Srpske akademije nauka i umetnosti održano književno veče na kojem je predstavljen kapitalni projekat izdavačke kuće Akademska knjiga - objavljivanje celokupnih dela Aleksandra Tišme.

G. N. Danas