Sjecanje Na Holokaust U Zemljama Sudionicama Osce

Sjećanje na holokaust u zemljama sudionicama OSCE

Osamnaest od 55 država sudionica OSCE utemeljilo je dan sjećanja na holokaust na dan
27. siječnja. U 13 država, taj je dan određen na drugi datum, pripadno događajima
vezanim uz holokaust u pojedinim sržavama. U šest država sudionica, komemoracija za
žrtve holokausta uvrštena je u njihov nacionalni dan sjećanja, koji nije posebno posvećen
samo holokaustu.

Država sudionica OSCE-a Datum Dana sjećanja na holokaust

Albanija 27. siječanj određen kao Dan sjećanja

Austrija 5. svibanj određen kao Dan sjećanja protiv nasilja i rasizma u čast žrtava nacional-socijalizma. Datum označava oslobođenje koncentracijskog logora Mauthausen, 1945.

Belgija 27. siječanj određen kao nacionalni Dan sjećanja na holokaust

Bugarska 10. ožujak određen kao Dan holokausta i spašavanja bugarskih Židova", (poznat i kao Dan žrtava holokausta.) datum označava nastojanje bugarskih parlamentaraca da zaustave deportaciju bugarskih Židova u koncenracijske logore nacional-socijalista, 1943.

Češka republika 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na holokaust

Danska 27. siječanj određen kao Dan Auschwitza

Estonija 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na žrtve holokausta i zločina protiv čovječnosti

Finska 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na žrtve progona

Francuska 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na holokaust

Grčka 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na holokaust

Hrvatska 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na žrtve holokausta i zločina protiv čovječnosti

Irska 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na holokaust

Italija 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na holokaust

Kanada Yom HaShoah (27. dan mjeseca Nisana u Židovskom 21 kalendaru) određen kao nacionalni Dan sjećanja na holokaust.

Latvija 4. srpanj određen kao Dan sjećanja na holokaust. Datum označuje spaljivanje Zborske sinagoge u Rigi, 1941, sa Židovima uhvaćenim u zamku unutar nje. Spalili su je nacionalsocijalisti.

Lichtenstein 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na žrtve holokausta i sprječavanje zločina protiv čovječnosti.

Litva 23. rujan određen kao nacionalni Dan protiv genocida nad litvanskim Židovima. Datum označava ubojstvo preostalih zatvorenika u vilniuškom getu, 1943.

Luxemburg 10 listopad određen kao Dan nacionalne komemoracije, Datum označava referendum 1941.

Bivša Jugoslavenska Republika Makedonija 12. ožujak određen kao Dan sjećanja na holokaust. Datum označava deportaciju Židova u logore smrti od strane bugarskih okupacijskih snaga, 1943.

Norveška 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na holokaust

Njemačka 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na žrtve nacističkih zločina. Mnoge skupine održavaju komemoracijske ceremonije 9. studenog, na godišnjicu Kristalne noći 1938.

Poljska 19. travanj određen kao Dan sjećanja na žrtve holokausta i sprječavanje zločina protiv čovječnosti. Datum označava početak ustanka u Varšavskom getu 1943.

Rumunjska 9. listopad određen kao Dan sjećanja na holokaust. datum označava početak masovne deportacije Židova u Transnistriju, 1941.

Sjedinjene Američke Države Yom HaShoah (27. dan mjeseca Nisana u Židovskom kalendaru) određen kao nacionalni Dan sjećanja na holokaust.

Slovačka 9. rujna određen kao Dan žrtava holokausta i rasnog nasilja. Datum obilježava uvod u Židovski kod 1941.

Srbija 22. travanj određen kao Dan sjećanja na žrtve genocida. Datum označava ustanak zarobljenika u Jasenovačkom logoru 1945.
Crna Gora nema dana sjećanja na holokaust.)

Španjolska 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na holokaust

Švedska 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na holokaust

Švicarska 27. siječanj određen kao Dan sjećanja na holokaust

Ujedinjeno kraljevstvo 27. siječanj određen kao nacionalni Dan sjećanja na holokaust

Država sudionica OSCE-a

Nacionalni dan sjećanja i komemoracija za žrtve holokausta

Armenija Nacionalni dan sjećanja na genocid utjelovljuje dan sjećanja. Holokaust se ne obilježava posebno.

Gruzija Žrtve holokausta uključene su u komemoraciju za one koji su pali u dva svjetska rata. Holokaust se ne obilježava posebno.

Kazahstan 31. svibanj je datum komemoracije za žrtve političke represije. Žrtve holokausta su uključene u komemoraciju.

Holandija Komemoracija za holokaust je povezana u nacionalni dan sjećanja na holandske žrtve rata, 4. svibnja.

Slovenija Komemoracije se održavaju 9. svibnja, kao sjećanje na žrtve fašizma i nacional-socijalizma.

Uzbekistan Komemoracija za žrtve holokausta održava se u sklopu nacionalnog dana sjećanja i slave za žrtve koje su pale za neovisnost majke domovine, 9. svibnja. Nema posebnog dana sjećanja na holokaust.