Pronaden Pokrov Iz Isusovog Doba

Pronađen pokrov iz Isusovog doba
Arheolozi su na groblju nedaleko od Jerusalima pronašli ostatke platna u koje je bio zamotavan pokojnik iz vremena kada se pretpostavlja da je živeo i Isus Hrist.
Analiza ovog platna pokazala je da se materijal bitno razlikuje od Torinskog platna u koje je navodno bio umotan sam Mesija, te su arheolozi zaključili da Torinsko platno nije iz vremena Hrista. Platno je, za razliku od Torinskog, vrlo jednostavnog tkanja i pretpostavlja se da je takvo tkanje bilo radjeno u vreme Hrista, javlja Slobodna Evropa.
Veruje se da je u Torinsko platno bio umotan Isus Hrist nakon raspeća, te da su obrisi muškog lica na njemu obrisi Hrista. Platno se čuva u katedrali sv. Ivana Krstitelja u Torinu, a niz naučnika već je izneo teorije o nastanku platna. Neke od njih, poput testa radio-akti-vnim ugljenikom, pokazuju da platno nije autentično.
Analiza novopronađenog platna donela je još jedno otkriće. Izgleda da su Jevreji onog doba telo pokojnika umotavali u dve tkanine, jednu kao pokrov za telo, a drugu za glavu. Pretpostavlja se da se to činilo kako bi, u slučaju da osoba zapravo nije mrtva, mogla maknuti pokrov s glave i dozvati pomoć.