Poljski Biskup Holokaust Je Jevrejska Izmisljotina

Nekoliko sati pre nego što je u Poljsku trebao da stigne izraelski premijer Benjamin Netanjahu povodom obeleževanja 65. godišnjice oslobađanja logora u Aušvicu na italijanskom katoličkom sajtu je osvanuo intervju u kojem visoki poljski biksup optužuje jevreje da su „ukrali tragediju“ iz Aušvica.
„Holokaust je jevrejska izmišljotina“ – navodi se u intervjuu Pieroneka nekadašnjeg presedavajućeg Poljske biskopske konferencije koji je objavio italijanski portal. Poljski biksup Tadeuš Pieronek izjavio je za katolički portal Ponifex Roma da Jevreji „ traže tapiju nad tragedijom, iako su u logoru u Aušvicu ubijanu i Poljaci, Romi, Italijani i katolici“.
"Iako je nepobitno da su većina žrtava u koncentracionim logorima bili Jevreji, bilo je i poljskih Roma, Italijana i katolika", rekao je biskup za Pontifeks. "Nije u redu da se ta tragedija svojata u propagandne svrhe… Trebalo bi obeležavati i dane za žrtve komunizma, za katolike, progonjene hrišćane", dodao je Pjeronek.
Biksup Pieronek je rekao u ponedeljak da nije video intervju koji po njegovim rečima nije autorizovan. On insistitra na tvdnji da su njegove reči izvučene iz konteksta.
„Ako je verovati onom što čujem iz medija ne izgleda mi kao oblik intervjua koji sam ja dao. Pun je nejasnih izjava koje nisam izrekao“ – rekao je Pieronek. On je eksplicitno negirao da je Holokaust nazvao „jevrejskom izmišljotinim“.
Pjeronek, nekadašnji bliski saradnik pokojnog pape Jovana Pavla II je u intervjuu na katoličkom portalu Ponifex Roma izjavio da „Jevreji uživaju dobru podršku zbog posedovanja moćnih finansijskih sredstava i bezuslovne podrške Sjedinjenih Država, što prati doza arogancije“. Poslednje izjave predstavnika katoličke crkve još više će, po svemu sudeći, oslabiti odnose Jevreja i Vatikana. Još se nije stišala bura oko tvrdnji biskupa Ričarda Vilijamsona da nisu postojale gasne komore u logorima širom Evrope tokom Drugog svetskog rata i pokretanje procesa beatifikacije ratnog pape Pija XII nova zla krv je posejana između Vatikana i jevrejske zajednice.
Izjavu poljskoj biksupa osudili su mnogi lideri jevrejskih zajednica kako u Poljskoj tako i u Italiji. Bivši predsednik Rimske jevrejske zajednice Leone Paserman je rekao da je "potpuno šokiran ovim komentarima, naročito zato što dolaze od jednog pripadnika crkvene hijerarhije".
Lider američkih Jevreja Abe Foksman je rekao da je "tužno što 65 godina nakon oslobođenja Aušvica poljski sveštenik još koristi antisemitsku retoriku, posebno zato što je toliko jevrejske krvi proliveno baš na poljskom tlu".
http://www.e-novine.com/index.php?news=34374