Nova Partija Saha

Nova partija šaha

Najnovija partija šaha izmedju Zapada i Medveda koji se budi, kako kaže Morton Abramovic, pokazuje zanimljivu pat poziciju u ovom trenutku.

Zapad dugo nije verovao da će se Rusi zaista angažovati oko Kosova. Mislio je da neće hteti da poremete ravnote`u koju su uspostavili predsednik Putin i njegov američki kolega, Buš. Vreme Hladnog rata je prošlo. Sovjetski Savez se raspao, a ni komunistička partija u Rusiji nije ono što je bila. Ekonomski odnosi Istoka i Zapadu su u stalnom porastu. Zar vredi sve to srušiti zarad Srba i Kosova na Balkanu? Racionalizam Zapada ne prihvata takvu računicu. Kada je shvatio ozbiljnu nameru Rusa, uzvratio je žestinom koja je razbesnela protivničku stranu. Aktualizirao je vojno angažovanje u Poljskoj i Češkoj i pojačao aktivnosti oko prijema Ukrajine i Gruzije u NATO.

U celoj ovoj ratnoj igri gruzijski predsednik Saakašvili nije odigrao suptilno svoju ulogu. On je znao prirodu predsednika Putina, vojnu moć Rusije i dokle može da ide strpljenje jedne frustrirane države. Da je pročitao tekst Mortona Abramovica o Medvedu, setio bi se poznate izreke o tome gde ne treba mečku dirati.

Rusi su bili izazvani i uradili ono što su hteli.

Medjutim, i u toj akciji nije bilo razmišljanja hladne glave. Medjunarodni kapital je počeo da beži iz Rusije, a Zapad ubrzano radi na pronala`enju alternativnih izvora energije. Gruzija će postati, ako ne zvanični član NATO saveza, onda pridruženi, čiju će vojsku uvežbavati bataljon iz Ohaja, možda. Slično će se desiti i u Ukrajini, nuklearnoj sili, gde će strani investitori izgraditi ono {to već postoji u Evropskoj uniji.

Nije slučajno republički kandidat za sledećeg predsednika Sjedinjenih Država, Džon Mekejn, izabrao energičnu Saru Pejlin, guvernera Aljaske, za svog potpredsednika. Ona već izjavljuje iz te bogate savezne države Amerike blizu Severnog pola, da naftne rezeve ledenog područja pripadaju Americi, a Rusi veruju da to njihov domen.
U ovoj partiji šaha izmedju Zapada i Rusije neće topovi imati glavnu reč, ali lauferi i konji već se rasporedjuju.
Ne treba pritom izgubiti iz vida da je zapadnu Gruziju – Abhaziju, koja je crnomorski priobalni pojas Južnog Kavkaza, jedan od najprivlačnijih turističkih resursa sveta, prava vazdušna banja, gde žive oni neverovatni stogodišnjaci! Staljin je u tom kraju imao čak pet letovališta.
Veoma je voleo svoj zavičaj.
Ivan Ninić