Nova Knjiga Amosa Oza Na Hrvatskome Jeziku

Suvremeni izraelski pisac Amos Oz postao je cije-njen i popularan u Hrvatskoj. Do sada su na hrvatskome jeziku objavljene slijedeće njegove knjige: «Moj Michael», «Kako izliječiti fanatika»; «Crna kutija»; «Priča o ljubavi i tmini», te upravo ovih dana «Panter u podrumu».
Jedno od najljepših djela Amosa Oza, «Panter u podrumu» veličanstvena je i herojska priča o shvaćanju drugoga, o tome kada prestajemo biti djeca i postajemo odrasli, roman koji govori o mržnji i o tome kako je prevladati».

Prilikom objavljivanja romana «Panter u podrumu» Amos Oz dao je intervju «Obzoru», subotnjem prilogu zagrebačkih novina «Večernji list». Razgovor je obja-vljen 14. kolovoza 2010. pod naslovom koji je dao sam autor: «Izrael je država sa sedam milijuna premijera».
Donosimo nekoliko njegovih karakterističnih izjava iz razgovora s novinarom «Večernjega lista»:

- « Ja sam čovjek kompromisa, ali ne mogu pristati na 'kompromis' da Izrael prestane postojati. Postoje samo dvije mogućnosti: ili se Hamas mora promijeniti ili mora postojati neki opći predstavnik palestinskoga naroda koji je spreman na veću suradnju od Hamasa».
(…)
- «Izrael nema što raditi na Zapadnoj obali. Trebao bi odmah napustiti Zapadnu obalu i omogućiti stvaranje nezavisne palestinske države… Izraelska okupacija Zapadne obale je nepravedna, godinama se opravdava sigurnosnim razlozima, ali ja vjerujem u sklapanje mira i demilitarizaciju».
- «I ne vjerujem u multietničku i multinacionalnu državu. To nije uspjelo u Jugoslaviji, ne uspijeva na Cipru, u Libanonu, ne uspijeva nigdje, a posebice ne ako u isti krevet pokušavate smjestiti smrtne neprijatelje».
Đ. V.

Nekad I Sad Godina 1 Broj 5 Septembar/Oktobar 2010