Nincic Velizar

VELIZAR NINČIĆ
U svojstvu delegata pri Dunavskoj komisiji, u Tekiji i susednoj Oršavi svoje aktivnosti je sprovodio Velizar Ninčić.
Dr.Velizar Ninčić bio je u konzularno diplomatskoj službi Srbije i Jugoslavije u periodu 1910-1953.g, sa prekidima 1941-45. i 1945-1953, između ostalog i kao ’’kraljevski stalni delegat pri Međunarodnoj dunavksoj komisiji’’ i, nakon Drugog svetskog rata ’’opunomoćeni ministar, delegat FNRJ u Privrednom komitetu za đerdapske poslove’’.
Bio je član Lože ’’La Parfaite Union’’ u Marselju, a od 15.2.1934. pristupio je Loži ’’Sloga, Rad i Postojanstvo’’. Ukazom NJ.V.Kralja U.Pr.Pov.br.1200, posle 14 godina rada u Ministarstvu inostranih poslova, penzionisan je kao savetnik treće položajne grupe, da bi već 28.aprila 1936. bio postavljen za savetnika Kraljevskog poslanstva u Beču.
Zbog izvanrednih rezultata ostvarenih radom u Međunarodnoj dunavskoj komiisji, predsednik Ministarskog saveta Milan Stojadinović 14.9.1937, preldožio je Velizara Ninčića za odlikovanje Ordenom Jugoslovenske krune II reda. U zasluge mu je pripisao i smanjenje taksi za izvlačenje brodova u Sipskoj lokomotivskoj vuči na Đerdapu.
Dr.Velizar Ninčić uspeo je da jugoslovenske vlasti 4.aprila 1941. obavesti da je u Turnu Severinu, preko puta Kladova, ’’pored dosad stacioniranih 30, pristiglo još 26 nemačkih vojnih aviona’’, što je u vreme okončanja priprema za invaziju značilo najavu početka ratnih vojnih dejstava protiv Kraljevine Jugoslavije.
autor: Ranko Jakovljević