Natasa I Druge Price

David Bezmozgis
"Nataša i druge priče"
" Izvanredno…" LA Times Book Review - "Blistavo i urnebesno, napisano sa saosećanjem, svežinom i preciznošću…" People - "Zastrašujuće dobra knjiga, nijedan redak u njoj ne zvuči lažno." ESQUIRE

U izdanju Samizdata u prodaji je knjiga Davida Bezmozgisa "Nataša i druge priče", koja je izazvala je talas jednodušnih ocena da je njen autor jedan od najvećih talenata savremene američke književnosti. Donela mu je brojne nagrade i laskava poređenja sa Čehovim, Singerom, Karverom, Hemingvejem, Selin-džerom…

David Bezmozgis
Bezmozgis je – uprkos prezimenu koje ne obeća-va mnogo u većem delu slovenske Evrope – napisao autobiografsku knjigu u kojoj sedam tematski pove-zanih priča čini jedan mozaični bildungsroman.

S mnogo lucidnosti i blagonaklonog humora, ispri-čana je priča o nedaćama jedne doseljeničke poro-dice u obećanoj zemlji, neprilagođenosti i nerazu-mevanju, o borbi za opstanak u jednom sanjanom, ali potpuno drugačijem svetu čija se logika uči bolno i postepeno, na sopstvenim greškama.
Pred čitaocem je pregršt gotovo savršenih priča o počecima novog života grupe emigranata iz SSSR-a koji otkrivaju neku svoju Ameriku. Kroz dogodovštine koje liče na buru u časi vode, Bezmozgis vodi nara-ciju kristalno jasno i s istančanom ironijom, pove-zujući najbolje od dve velike pripovedačke tradicije: rusko-jevrejske i severnoameričke.
David Bezmozgis, rođen u Rigi 1973, kanadski je pisac i filmski reditelj, jevrejsko-letonskog porekla.
S porodicom je emigrirao 1980. godine u Toronto. Diplomirao je englesku književnost na MekGil univer-zitetu, a potom završio studije filmske umetnosti na Univerzitetu Južna Kalifornija u Los Anđelesu. Njegov prvi dokumentarni film „L. A. Mohel“ dobio je mnoge kanadske i međunarodne nagrade.
Objavljivao je pripovetke u časopisima Harpers, Njujorker i Zoetrop. Nataša i druge priče je prva Bezmozgisova knjiga. Odmah ga je svrstala među najveće talente savremene američke književnosti.
Prevedena je na petnaest jezika. Našla se na listi New York Public Library „25 knjiga za pamćenje“ i ušla je na listu „Amazon.com Top 10“ za 2004. godinu.
Nagrađena je Književnom nagradom grada Toronta i Nagradom Komonvelta za najbolju knjigu (Commonwealth Writer’s Prize for First Book), a bila je nominovana za Gardijanovu nagradu za knjigu godine (Guardian First Book Award), i nagradu Los Anđeles tajmsa za knjigu godine (LA Times First Book Award). Naslovna priča iz ove knjige svrstana je u antologiju Najbolje američke priče 2005.

B92