Nagy Imre

Mr IMRE B. NAGY

Mr Imre Nagy rođen je 1890. u Mokrinu, u Banatu, gde mu je otac mr Bertalan Nagy bio apotekar od 1882. do 1898. Posle Mokrina porodica Nagy odlazi u Kečkemet (Mađarska) gde Bertalan drži apoteku do 1904. Od 1905. do 1907. je apotekar u Kiskunfelegyhaza, 1908—1911. u Budimpešti, a od 1912. je vlasnik apoteke kod „Krune" u Subotici.

Još u Budimpešti Imre se posvećuje farmaciji i postaje magistar 1910. Posle službe u raznim apotekama, vraća se ocu u Suboticu, da bi doprineo izdržavanju mnogobrojne porodice (14 članova), no izbija prvi svetski rat i Imre odlazi u vojsku.

Po povratku stupa u očevu apoteku i zajedno sa njim podiže je na zavidnu visinu. Imre uvodi sve savremene metode u rad apoteke i osniva laboratoriju za razne kozmetičke preparate. I privatan život ove skromne, čestite porodice bio je uzoran.

God. 1925. Imre se ženi ćerkom jednog gimnazijskog profesora. Ali dolazi rat, koji razara toplo porodično gnezdo. Apoteci okupator postavlja staratelja, a Imrea sa sinom deportuju u Aušvic. Ubrzo odvajaju sina od oca, jer su pri selekciji decu stavljali u posebne logore. Od oca otrgnut ljubimac je ubijen, a Imre premešten u logor Kaufenring, gde oskudna hrana, nečovečni postupci i prisilni rad utiču na njegovo već oronulo zdravlje. Umire novembra 1944. pred samo oslobođenje.

Nagyova žena i ćerka preživele su rat. Majka radi u apoteci soc. osiguranja u Nahariji, a kćerka je lekar.