Mrznja I Dalje U Slobodnoj Prodaji

MRŽNJA I DALJE U SLOBODNOJ PRODAJI

Nakon što je u Srbiji zabranjena prodaja knjige "Mit o Holokaustu" Jirgena Grafa, pisac Filip David uka-zuje da sada treba obezbediti i sprovođenje te zabrane.
Zbog zagovaranja rasne, nacionalne i verske mržnje, u Srbiji je zabranjena prodaja knjige "Mit o holokaustu" švajcarskog istoričara Jirgena Grafa.
U razgovoru za B92 književnik Filip David kaže da takav potez vlasti treba pozdraviti, navodeći, među-tim, da je po donošenju odluke potrebno obezbediti i njeno sprovođenje.
Inicijativu, na osnovu koje je Viši sud u Beogradu doneo odluku o zabrani distribucije "Mita o holokaustu" pokrenulo je Republičko javno tužilaštvo.
Portparol tužilaštva Tomo Zorić smatra da se u Grafovoj knjizi omalovažava Holokaust, njegov istorij-ski značaj, broj žrtava i direktno zagovara nacionalna i verska mržnja prema jevrejskom narodu. Knjigu “Mit o holokaustu” otvara poglavlje pod nazivom "Laž o gasnim komorama’" i o istrebljenju Jevreja, u kome Graf dovodi u pitanje istorijske činjenice o stradanju jevrejskog naroda u koncentracionim logorima širom Evrope, ali i broj žrtava.

Književnik Filip David ocenjuje da je zabrana distribucije ove knjige odgovoran potez domaćih vla-sti, uz napomenu da se u Srbiji slobodno distribuira još najmanje sto knjiga izrazite antisemitske sadržine.
Povodom toga, međutim, još ništa nije preduzeto.
“To je najgrublja revizija istorije, odnosno, tvrdi se da se nije dogodilo ono što se dogodilo. Zato je negiranje Holokausta u nekim evropskim zemljama kažnjivo delo”, kaže Filip David.
“Jedino je sada pitanje koliko će se ta zabrana sprovoditi, jer 1985. godine zabranjeno je obja-vljivanje i distribucija ‘Protokola sionskih mudraca’, a posle toga ste tu knjigu mogli, u više privatnih izdanja, videti na sajmovima knjiga, mogli ste je kupiti u knjižarama, čak se pojavljivala i u izlozima knjižara u centru grada”, podsetio je David.

Knjiga "Mit o holokaustu" prvi put je izdata u Moskvi 2000. godine, u Srbiji ju je 2010. preveo i izdao Zoran Buljugić, a štampala "Zuhra Beograd".
B92

NEKAD I SAD Godina 1 Broj 6 Novembar/Decembar 2010