Mokrin

Od celog života i postojanja mokrinske porodice Brumer ostalo je nekoliko podataka, par požutelih fotografija i borba prof. Dragoljuba Badrljice da se od zaborava sačuva uspomena na nekih tridesetak Jevreja mokrinaca, koji su tu živeli pre Drugog svetskog rata.

Otacu porodici, Jene Brumer, rođen u Novom Bečeju 1894. Godine. Ubijen u Mokrinu od strane svojih komšija mokrinskih Švaba 12. avgusta 1941. godine. U knjizi umrlih koju je vodio okupator, pod br. 136/1941, stoji da je ubijen od revolverskog metka 11.novembra 1941. prilikom ”pokušaja bekstva” i da potpada pod „Zakon o borbi protiv terorista” iz februara 1942. godine.

Supruga, Stefanija – Štefika Sonenfeld Brumer, rođena 1892. ubijena 1. marta 1942 na Sajmištu, tj proglašena je mrtvom i izdata joj je smrtovnicapod br. 2369/47 posle rata , a Paja, sin Jenea Brumer, rođen oko 1934. god. po tvrdnji rođake Marice Zrnić, rođene Knežev, čija je majka Jelena, rođena sestra Jenea, ne stoji ni u kakvim spiskovima ni živih ni mrtvih. Čak ga nema ni na spiskovima Yad Vashema.

Kao poslanik Mokrina u SO Kikinda, prof Dragoljub Badrljica je 1991. godine pokušao da se isprave nepravilni i nezakoniti spisi u matičnim knjigama. Ništa se nije dogodilo. Putem poslaničkog pitanja, jula 1993 ponovo je pokrenut postupak. Od strane lokalnih vlasti dobijen je odgovor da laži zapisane od strane nacista i ne treba ispravljati.

I dalje ne postoji nikakvo obeležje da su u Mokrinu živeli i tragično nestali Jevreji.

brumer1.jpg brumer2.jpg brumer3.jpg brumer4.jpg

Subscription expired — please renew

Pro account upgrade has expired for this site and the site is now locked. If you are the master administrator for this site, please renew your subscription or delete your outstanding sites or stored files, so that your account fits in the free plan.