Misel Ulbek Dobitnik Nagrade Gonkur

Mišel Ulbek dobitnik nagrade Gonkur
Francuski pisac Mišel Ulbek ovogodišnji je dobitnik nagrade Gonkur, za roman „La carte et le territoire”.
Pesnik i romanopisac, Ulbek je prvi roman „Pro-širenje područja borbe” objavio 1994. i s njim postigao veliki uspeh.
Svetsku slavu stiče drugim romanom „Elementarne čestice” iz 1998, nakon kojeg je usledio roman „Platfor-ma”. Pre pet godina objavio je roman „Mogućnost ostrva”, a ove godine „La carte et le territoire”.
Ulbek (52) u svim romanima opisuje emotivnu i seksualnu bedu i potpunu samoću modernog čoveka. Lišen bilo kakvih iluzija, na društvo i ljude gleda iz ugla usamljenika koga više niko i ništa ne može prevariti.
U romanu „La carte et le territoire” kritikuje umetnost, ljubav, novac, ironično opisuje francusko selo i pravi sopstvenu karikaturu.

Poznat kao čovek koji ne poštuje religije, Ulbek je izazvao žestoke kritike muslimanskih organizacija intervjuom u književnom magazinu „Lir” zbog kojeg se našao na sudu pod optužbom za rasne uvrede i podsticanje na versku mržnju. Optužbi je oslobođen u januaru 2002.
Ulbekove knjige prevedene su na 35 jezika.
Beta, objavljeno 8.11.2010.

NEKAD I SAD Godina 1 Broj 6 Novembar/Decembar 2010