Minh Julius

Julijus Minh (1880-1941)
Julijus Minh je rođen 1880. u Paraćinu. Bio je preduzimljivi industrijalac, čestiti čovek i srpski rodoljub. Za vreme Prvog svetskog rata interniran je u Bugarsku zbog toga što je odlučno štitio naš živalj od okupatorske soldateske. U internaciji, zajedno sa drugim srpskim internircima, podnosio je velike patnje, deleći poslednju koru hleba sa svojim sapatnicima i ne gubeći nijednog trenutka veru u oslobođenje Srbije i ujedinjenje svih Jugoslovena. Evocirajući uspomene iz ropstva pod Bugarima prilikom smrti jednog sapatnika, Vojislava Savatijevića, književnika i zaslužnog socijalnog radnika, Julijus Minh kaže da su njegovi drugovi, i on među njima, „doživeli radost da vide ostvaren narodni san: oslobođenu i ujedinjenu Jugoslaviju".
Kad su Bugari okupirali istočnu Srbiju, njihove vlasti zlostavljale su i suprugu Julijusa Minha, koja je bila poznata kao srpski rodoljub.
Braća Minh, Julijus, Adolf i Aleksandar, bili su plemeniti ljudi i igrali su vrlo pozitivnu ulogu u srpskoj k jugoslovenskoj privredi. Uoči Hitlerovog napada na Jugoslaviju, Adolf Minh je rekao jednom prijatelju:
„Vaspitao sam svoju decu da budu čovečni, duševni ljudi. U surovim vremenima koja preživljujem, čovečnost je slabost. Pa ipak, i kada bih ponovo imao da donesem odluku, i sa sadašnjim gorkim iskustvom, opet bih im dao isto vaspitanje. Teško je biti čovek, ali je to ipak najbolji put…"
Julijus Minh je izvršio samoubistvo u Beogradu 1941, u času hitlerovske najzede na Jugoslaviju…
Iz knjige JEVREJI ZA SLOBODU SRBIJE 1912-1918