Medalja Pravednika Za Mariju Guin

MEDALJA PRAVEDNIKA ZA MARIJU GUIN
Bilten, 1-2 Tel Aviv Januar/ Februar 1997
U Makarskoj u njenom domu, gospođi Mariji Guini uručena je medalja pravednika koju dodjeljuje Yad Vashem. Medalju pravednika joj je ispred Koordinacije židovskih općina Hrvatske uručio predsjednik Židovske općine Split gospodin Eduard Tauber, a u prisutnosti obitelji, predstavnika Poglavarstva grada Makarske, te drugih gostiju. Marija Guina je doista zas!užila medalju pravednika, jer je u vrijeme kada je svaka pomoć progonjenim Židovima predstavljala životnu opasnost, nesebično pomagala Židovima koji su bježeći iz Sarajeva prolazili kroz Metković (u kojem je tada živjela). Posebno je pomogla tada dvadesetogodišnjoj Lotiki Altarac, koju je duže vremena skrivala u svom domu u Metkoviću, unatoč teškoj materijalnoj situaciji. Zbog svega što je učinila, ime Marije Guine bit će upisano na počasnom zidu u vrtu pravednika u Yad Vashemu u Jerusalimu, čime židovski narod odaje priznanje i zahvalnost svima koji su u mračna vremena zla i zločina predstavljali svetionike ljubavi, tolerancije i humanosti, ukazujući kako još ima nade za čovječanstvo i kako dalje treba zadržati vjeru u ljude i njihovu plemenitost konstatirao je Eduard Tauber.