Krajanski Artur
arturk.jpg

Dr mr ARTUR KRAJANSKI

Dr Artur Krajanski je bio jedan od najistaknutijih i najzaslužnijih jugoslovenskih istoričara farmacije.

Rodio se u Varaždinu 1884. Posle završene farmacije u Beču, odlazi na dalje studije u Budimpeštu i postiže doktorat farmacije.

Vraća se u Varaždin i u apoteci svoga oca pok. mr Benjaimna Krauterblutha, uređuje hemijsko-mikroskopsku laboratoriju. Po očevoj smrti preuzima i upravu apoteke. Imao je solidno opšte obrazovanje i bio muzički obdaren. Završio je u Beču i tečaj iz bakteriologije i putovao po Evropi proučavajući farmaceutske prilike i istoriju farmacije. Zalagao se za to da se na Sveučilištu u Zagrebu uvedu predavanja iz istorije farmacije, želeći da postane prvi predavač iz te discipline. Zbog rasnih motiva, na žalost, nije uspeo.

Napisao je mnogo radova i članaka iz oblasti istorije farmacije u našim i stranim časopisima i održao niz predavanja, većinom u Zagrebu.
Na sam dan ulaska okupatora u našu zemlju, 6. aprila 1941, učinio je kraj svom toliko plodnom životu: otrovao se, znajući da će ga neprijatelj progoniti, mučiti i na kraju ubiti.