Koncentracioni Logor Banjica

09. jul 1941. – Osnovan koncentracioni logor na Banjici u Beogradu.

Na sl: Banjica - dokument o forimiranju logora, IAB

banjica.jpg

FABRIKA SMRTI NA OBODU BEOGRADA - LOGOR BANJICA (1)

Povodom teksta Predraga Simića „Zaboravljene žrtve“ (Danas, 21. oktobar 2009)

Zašto su zaboravljene žrtve fašizma?

JEVREJI IZ ZVORNIKA, ZATOČENICI LOGORA BANJICA

Jevreji iz Zvornika, zatočenici logora Banjica. Niko nije preživeo. Spisak je sastavile Jasna Ćirić

Branislav Božović - DRAGI JOVANOVIĆ
Žrtve logora "Banjica"
ŽIVE KNJIGE MRTVIH LOGORAŠA
IZLOŽBA LOGOR BANJICA U ISTORIJSKOM ARHIVU BEOGRADA
(DOSAD NAJVEĆI) SPISAK STRELJANIH JEVREJA LOGORA BANJICA
O ŽRTVAMA - DOPUNA
GODIŠNJI IZVEŠTAJ O STANJU U LOGORU NA BANJICI U PERIODU 5.1.1942-5.1.1943
Tihi susedi

"IZ logora na Banjici 9. decembra 1941. godine u Jevrejski logor Zemun prebačeno je 65 zatočenih Jevrejki. Među njima bila je i Olga Alkalaj, član privremvnog rukovodstva KPJ za Beograd.

Prema izveštaju opunomoćenog i komandujućeg generala u Srbiji, od 20. decembra 1941. godine "u novoformirani logor za Jevreje i Cigane u Zemunu do 15. 12. 1941. dovedeno je 5.281 osoba". Naredna grupa Jevreja stigla je na Sajmište iz šabačkog logora na Savi 26. januara 1942. Prema svedočenju Šapčanina Gliše Babovića, od Rume do Zemuna zatočenici su morali da idu pešice (oko 50 km). "Kako je bila ljuta zima, a put dug, deca koja nisu mogla da idu padala su uz put. Ostajala su i ona deca koju su majke vozile u kolicima. Uz njih su padale i starije žene. Svi su ostali na putu smrznuti. Između njih, od šabačkih Jevreja umrla je supruga lekara Haima Rusoa, a dete dr Koena smrzlo se na lutu. Dečja mati poludela je do Zemuna, sva se počupala i izgrebala."

Posle junačkog proboja zatočenih partizana iz logora na Crvenom krstu u Nišu 12. februara 1942. godine, među pobijenim za odmazdu bili su i svi jevrejski muškarci iz ovog logora. Njihove porodice upućene su, 24. februara 1942. godine, vozom do Zemuna. Bilo ih je 282 na broju. Poslednja grupa Jevreja upućena u logor na Sajmištu bila je iz Kosovske Mitrovice 19. marta 1942. Pet stotina Jevreja iz Kosovske Mitrovice, Novog Pazara, Raške i izbeglica iz Beograda i iz srednje Evrope upućeno je vozom u logor na Sajmištu.
U periodu od 8. decembra 1941. do kraja aprila 1942. godine u logoru na Beogradskom sajmištu zatočeno je ukupno oko 7.000 lica, od toga oko 6.400 Jevreja i oko 600 Roma."

PRIDRUŽI SE GRUPI NA FACEBOOKU: