Kohn Margita

Mr MARGITA KOHN

Mr Margita Kohn rođena je 1903. u Božakovini kraj Zagreba kao dete skromnog činovnika. Sa roditeljima god. 1911. dolazi u Suboticu, gde završava škole. Zelja joj je bila da studira medicinu, ali zbog teškog materijalnog stanja roditelja, koji su imali još 4 dece, odlučila se za farmaciju. Studije završava u Berlinu 1925.

Po povratku zaposlila se u Novom Sadu, do god. 1932, kada joj je otac naprasno preminuo. Posle očeve smrti sa porodičnom imovinom, kojoj je kao osnova služila očevo životno osiguranje, kupuje apoteku zv. kod „Sokola" mr Radovana Pivareva u Subotici. Otada ceo svoj život posvećuje radu u apoteci i izdržava porodicu.

Uspeva da sredi svoje lične i porodične prilike, kada nastupa okupacija Bačke i surovi fašistički teror. Ona ga teško podnosi, pogotovo jer su joj 4 brata već u logoru, u zatvoru i na prisilnom radu. Ipak uspeva da zadrži apoteku do god. 1942. kada i nju de-portuju u zloglasni logor Aušvic.

Život mr Margite Kohn bio je pun napora, dobre volje, solidnog stručnog znanja i dirljive nežnosti prema porodici.