Kako Sam Otisao U Izrael

Kako sam otišao u Izrael

Krajem osamdesetih godina prošlog veka u Beogradu je osnovano Društvo srpsko-jevrejskog prijateljstva na čijem čelu se nalazio profesor Ljubomir Tadić. Klara Mandić bila je potpredsednica Društva i ona mi je jednom prilikom u svojoj kući na Vračaru pokazala pregršt pisama jugoslovenskih Jevreja iz Izraela koje je društvo dobijalo. Iz tih pisama se videla njihova velika želja da održavaju kontakt sa starom domovinom. Postojalo je i Udruženje jugoslo-venskih Jevreja u Izraelu na čijem čelu se tada nalazio Joško Abraham. Sve je ovo za mene bila velika novost, jer sam se prvi put sreo sa temom "jugoslovenski Jevreji" u Izraelu, aktuelnom i živom, ne samo istorijom.

Tako sam svoju profesionalnu radoznalost usmerio ka sadržaju emotivnih poruka jugoslovenskih Jevreja iz Izraela koje sam mogao da pročitam u njihovim pismima. Bilo je prirodno da ostvarim svoju želju da posetim Izrael i snimim emisije u kojima će govoriti ljudi iz tih pisama.

Dobio sam poziv da budem gost i decembra 1989. direktnim letom iz Zagreba iste noći sleteo u Tel Aviv.

Tako je počela moja sedmodnevna tura po toj zemlji, a danas, kada mislim na ono vreme, imam osećaj zadovoljstva što sam sačuvao te emisije i u njima jezik, reč i misao naših Jevreja u Izraelu.

Dragoslav Simić sr.bbs|ekcis#sr.bbs|ekcis

Urednik sajta www.audioifotoarhiv.com

Link preko koga možete da čujete glas generala Haima Bar Leva:

http://www.audioifotoarhiv.com/gosti%20sajta/GeneralHaimBarLev.html

LAMED, Broj 8, Avgust 2010