Juni Lipanj 2013

1 Juni
2 Juni
3 Juni
4 Juni
5 Juni
1941 U Smederevu je u 14.14, iz dosad neutvrđenih razloga, eksplodiralo je 450 vagona natovarenih municijom. Bilans nesreće je 2500 poginulih i mnogo ranjenih. Od 2493 zgrade samo je 25 bilo neoštećeno. Čak je i 100 metara zida smederevske tvrđave razneto u potpunosti. 600 Jevreja iz Beograda dovedeno je na raščićavanje ruševina. Neki od njih su pobegli, slikar Bora Baruh, Bata Karić, Ile Karaoglanović, i pridružili se Kosmajskom odredu
6 Juni
7 Juni
8 Juni
9 Juni
10 Juni
11 Juni
12 Juni
13 Juni
14 Juni
15 Juni
1942 15.6.1942 - 15.7.1942, Rasformiranje Sabirnog logora u Đakovu, evakuacija i fizička likvidacija svih žena i dece po dolasku u Jasenovac. Tri transporta u tom periodu otišla za Jasenovac. Na Gradini svi poklani.
16 Juni
17 Juni
18 Juni
19 Juni
20 Juni
21 Juni
22 Juni
1941 U noći između 22. i 23. juna 1941. ustaše su u sabiralištu u Zagrebačkom zboru utovarili u kamione oko 200 interniraca, većinom Jevreja, i otpremili ih u Gospić. Od te grupe odvojili su u Gospiću 25 lica i prevezli ih u zaselak Jadovno, koji se nalazi na Velebitu na visini od 1200 metara. U gustoj šumi ti prvi internirci logora Jadovno morali su ograditi bodljikavom žicom prostor od 4-500 m2; izvan ograde sagradili su dve barake, jednu za stražu, a drugu za zapovednika logora i njegovog zamenika.
Ubrzo zatim počele su pristizati jedna grupa interniraca za drugom, većinom Srba, pored njih i Jevreja. Istovremeno počinju ustaše da ubijaju internirce. Ubijali su ih u okolini logora, kod jedne provalije, u koju su bacali žrtve pošto bi ih prethodno ubili - zaklali, udarili maljem po glavi - ili su žrtve i žive bacali u provaliju. Jadovno je na taj način služilo kao prolazni logor u koji su ustaše dovodile žrtve raznih sabirnih logora - kaznione u Gospiću, logora Danica, i dr. - i odatle su ih, posle kraćeg boravka, upućivali na gubilište.
23 Juni
24 Juni
1941 Ustaše su odvele iz Bihaća sve Srbe i Jevreje. Srbe su raselili, a Jevreje zatvorile u logor u Bosanskom Petrovcu; od ukupno 148 Jevreja Bihaća, 118 je stradalo kao žrtve fašističkog terora.
25 Juni
26 Juni
1941 U Obrenovcu je popisano 38 Jevreja. Svi su oktobra meseca 1941. godine zajedno sa Jevrejima Valjeva odvedeni Šabac, gde su muškarci streljani a žene i deca odvedeni na Sajmište i ugušeni.
27 Juni
1941 Skoro svih 487 Jevreja, zagrebačkih pravnika kao i izbeglica iz Srednje Evrope prebačeno iz Kerestinca u Sarajevo, a zatim u druge ustaške logore. U drugoj polovini jula 1941 zadnja grupa od 44 Jevrejina prebačena u Gospić gde im se u Jadovnom gubi trag. Niko nije preživeo.
28 Juni
1941 Na Vracama u Sarajevu, ustaše su streIjale grupu talaca Jevreja i Srba.
29 Juni
30 Juni