Jevrejsko Groblje Nis 2006 Godina

Na starom Jevrejskom groblju u Nišu, septembra 2004g. završeni su radovi prve faze uredjenja i čišćenja, koja je trajala 43 radna dana. Radove je finansirao JDC iz Pariza, a prostor otvorenog dela groblja uredjivan je po projektu P.Polanskog.
Tokom ove prve faze izveženo je 150-200 tona smeća, isečena sva trava.šiblje i drveće Do groblja je danas napravljen prilaz, postavljena nova žičana ograda a zadnjeg dana radova postavljena je i kapija .
Radnici su isekli i četiri kanalizaciona izvoda koja su se slivala na groblje i usmerili ga u novu septičku jamu koja je napravljena, tako da je ovaj deo groblja očišćen od fekalnih i otpadnih voda.. Čišćenjem prostora groblja , otkriveno je 1015 spomenika + 150 delova spomenika, koji su prvi put posle 50 godina pod đubretom i rastinjem ugledali svetlost dana. Narednih godinu dana donator je obezbedio i plate za dva čuvara groblja, koji će održavati i nastaviti čišćenje groblja. Groblje se uredno čisti, od trave, rastinja,posipa herbicidima, radnici »Mediane« su plaćeni za čišćenje i rade 2 puta mesečno, na prostoru groblja danas nema djubreta, otpadnih voda, fekalija i sličnih stvari….
Drugi deo groblja je naseljen romima i nije nam dostupan.
Maj 2006 god. Jasna Ćirić