Izlozba U Zagrebu

Četvrtak, 29.8.1940.

Zagreb če ove jeseni vidjeti originale francuskih umjetnika od impresionizma do danas

u studenom o.g. bit će u Domu likovnih umjetnosti u Zagrebu izložena velika kolekcija radova francuskih majstora,kojoj je vlasnik g.Erih Šlomović

Još do prije nekog vremena nitko nije znao,da u Jugoslaviji postoji jedna velika i vrijedna kolekcija originalnih radova francuskih majstora,koju bez sumnje treba pokazati i široj publici.Vlasnik te kolekcije je g. Erih Šlomović.

Mnogi naši poznati književnici i slikari imali su prilike vide dijelove te kolekcije,kojoj srž sačinjavaju djela najvećih francuskih umjetnika XIX i XX vijeka, medju ostalog radovi Daumiera, Constantina Guysa, Cezannea, Degasa, Marry Cassatte, Odillona. Redona, Foraina, Renoira, Gaugina, Roussela, Vuillarda, Matissea, Rouaulta, Bonarda, Maillola, Vlamnicka, Derraina, Utrilla, Chagalla, Picassa, Legera, Braquea.

Pojedini zagrebački umjetnici,upozorikli su hrvatsko društvo umjetnosti,na ovu kolekciju i izrazili su mišljenje,da bi za naše mlade umjetnike,bilo od velike vrijednosti,a za širu publiku i ljubitelje umjetnosti,od osobitog interesa,da se i u zagrebu priredi izložba tih umjetnina.Imade ih dovoljno da ispuni čitav Dom likovnih umjetnosti,pa je društvo pristalo da g. Šlomović početkom studenog o.g. priredi izložbu francuskih majstora od impresionizma do danas.

U ovoj se kolekciji nalazi veliki broj uljenih slika,pastela,akvarela,gvaševa,tempera,originalni h crteža perom i olovkom,monotipij,litografija,bakroreza i drvoreza.Osim toga ona sadržava poseban odio moderne francuske knjige u kome će publika imati prilike da vidi skupocena bibliofilska izdanja,koja su tiskana u ograničenom broju,kao najluksuznije edicije i bogato ilustrovana od umjetnika.Bit će zastupan i porcelan jednom interesantnom kolekcijom umjetničkih predmeta,koje su izradili sve sami ponajbolji francuski umjetnici.Na izložbi će se vidjeti i izvestan broj plastika,radova prominentnih francuskih kipara.

U vezi sa izložbom,biće izdan umjetnički izradjen katalog,a za vrijeme njenog trajanja,biće održano nekoliko predavanja,na kojima će se prikazati razvoj moderne francuske umjetnosti. Da se pojača instruktivnost ove izložbe,djela francuskih majstora,pokazat će se na njoj i jedna kolekcija odabranih domaćih autora,koja će biti nabavljena naročito za tu priliku,kako bi se prikazao odnos naših umjetnika prema francuskima.