Izlozba Slika Tonija Franovica U Tel Avivu

IZLOŽBA SLIKA
TONIJA FRANOVIĆA
U TEL AVIVU

Poznati hrvatski slikar Toni Franović, pripadnik židovske etničko konfesionalne zajednice Izrael B u Zagrebu, sve uspješnije postaje umjetnik međunaro-dnog značaja. Njegova posljednja izložba bila u uglednoj telavivskoj galeriji «Ephrat», otvorena 14. kolovoza 2010. godine. Trenutno su mu otvorene izložbe i u SAD-u, Turskoj i Češkoj.
Franović je poznat kao osebujni kolorist. Zainteresiran je ne samo za štafelajno slikarstvo, nego i za oblikovanje metala i stakla, On se ostvaruje i u raznim drugim likovnim područjima, pa preuzima i opremanje sakralnih prostora, napose onih iz židovske religije i baštine.
Toni Franović rođen je u Zagrebu 15. travnja 1964. godine. Crta i slika od ranog djetinjstva, a izlaže od 1989. Nakon tri godine studija medicine na Sveučilištu u Zagrebu upisuje Akademiju likovnih umjetnosti istog Sveučilišta, gdje diplomira 1990. Godine 1993. zapošljava se na Arad Arts Project u Aradu gdje predaje slikanje u prirodi. Akademske godine 1994/95. boravi na American University, Wesley Theological Seminary Washingtonu, gdje predaje Duhovnost umjetnosti. Krajem 1995. zapošljava se na mjesto mlađeg asistenta na katedri slikanja i crtanja Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, gdje predaje crtanje akta i slikanje u prirodi do 2004. Gostuje kao predavač na Kresge Academic Center u Washingtonu, zatim School of Visual Arts u New Yorku, Boston University itd.

Njegovi značajniji umjetnički zahvati na javnim objektima uključuju centralnu zgradu Name u Zagrebu (1998), enterijer zgrade Židovske općine u Zagrebu (1992) i sinagoge u Osijeku (1999.), Or Kodeš židovski centar u Chevy Chase, Maryland (2001/2002), Oxnam crkvu, u Washingtonu (1995), WUJS Institute, Arad Izrael (1993), eksterijer prodajnog centra Podravke i Koprivnici (1999). Slike i djela njegove primjenjene umjetnosti nalaze se u brojnim privatnim i javnim zbirkama, te u fundusima nekoliko muzeja u Europi, Americi i Izraelu.
Đ. V.

Nekad I Sad Godina 1 Broj 5 Septembar/Oktobar 2010