Izlozba Marka Celebonovica

Izložba Marka Čelebonovića

U Umetničkom paviljonu "Cvijeta Zuzorić" na Kalemegdanu večeras je otvorena izložba slika jednog od najznačajnijih jugoslovenskih slikara 20.
veka Marka Čelebonovića pod nazivom "Slike iz porodične kolekcije".

Otvarajući izložbu, istoričar umetnosti Nikola Ku-sovac je naglasio da je Čelebonović moralna ličnost bez premca i da je izuzetno zadužio srpski narod.
- O njegovoj ulozi u srpskoj istoriji umetnosti ne bi trebalo trošiti reči. Gromada kakva neće moći da bude prevaziđena u skorije vreme - istakao je Kusovac.
On je rekao da Čelebonovića pamti po svedočenju njegovih učenika, kojima je predavao na Akademiji umetnosti u Beogradu od 1946. do 1960. godine.
Bila su to tvrda vremena, ocenio je Kusovac, naglašavajući da je Čelebonović "kada god je negde zaškripalo ili se pokazalo da nekome ne stoje stvari kako valja" svojim autoritetom štitio studente.
Prema rečima Kusovca, Čelebonović je branio studente od onih koji su hteli da ih procenjuju pomalo prestrogo, a često i ideološki.
Izložba obuhvata Čelebonovićeva kapitalna dela iz kolekcije njegove porodice, koja su nastala od 1923. do 1984. godine.
Ova dela, prema rečima autora izložbe Ljubice Miljković, Čelebonovića na najbolji način predstavljaju kao značajnog jugoslovenskog, francuskog i svetskog umetnika.
Otvaranju izložbe prisustvovao je novi ambasador Francuske u Beogradu Fransoa Gzavije Denijo.
Od 11. oktobra u Francuskom kulturnom centru publika će moći da vidi i izložbu "Kreativni univerzum Marka Čelebonovića".
Biće izloženi Čelebonovićevi crteži i dokumentarni materijal.

FoNet

NEKAD I SAD Godina 1 Broj 6 Novembar/Decembar 2010