Izlozba Ludwiga Bluma

Izložba Ludwiga Bluma
Pod nazivom "Stvarno i idealno" otvorena je u decembru izložba Ludwiga Bluma u Muzeju Beit Hatfucot u Tel Avivu.
Blumovo slikarstvo, dosta potcenjeno, nalazi na međi izmedju akademskog slikarstva i impresionizma. Kao i drugi njemu srodni umetnici, recimo Emil Jakob Schindler ili Rudolf Ribarz, teško da bi bio zapamćen van njegove rodne Austrije da se nije preselio u Palestinu.
Ludwig Blum je rodjen u Moraviji 1891. godine, koja je tada pripadala Austrougarskoj, studirao je umetnost u Beču i Pragu i 1923. godine, u svojoj 32. godini, emigrirao u Palestinu. Boravio je i radio je u raznim evropskim zemljama. Blum je u svoju figurativnu, klasičnu paletu unosio neke elemente modernosti, ali nikada nije do kraja usvojio evropski modernizam prve polovine 20. veka. Medjutim, taj Blumov stil se odlično uklapao u njegove pejsaže Jerusalima i drugih gradova Svete zemlje, stvarajući posebnu draž i privlačnost. Portreti Beduima, Jevreja iz Jemena za neke su kič, ali u današnjem postmo-dernističkom dobu i takvo slikarstvo ima pravo egzistencije. Da nema slikara kao što je Ludwig Blum, njegovog iluzionizma, Sveta zemlja bila bi manje romantična, a život u jišuvu daleko manje poznat ljudima širom sveta.