Ivan Ivanji Otvorio Festival Umetnosti U Vajmaru

Ovogodišnji Festival umetnosti u Vajmaru 20. avgusta otvorili su književnik Ivan Ivanji i predsednica vlade Tiringije, Kristina Liberkneht.
Tim povodom Ivanji je održao govor „Sećanje na Buhenvald“ u kome je citirao delove svog novog romana „Slova od kovanog gvožđa“, čija se radnja većim delom odvija u Vajmaru.
Između ostalog, Ivanji je podsetio da su himnu Buhenvalda stvorili slavni bečki umetnici, Herman Leopoldi i Fric Lener-Beda, koji su kao Jevreji bili zatvorenici u logoru Buhenvald.
Leopoldi je još pre rata pobegao u Ameriku, a Lener-Beda (pored ostalog libretista slavne Leharove operete „Zemlja smeška“) je ubijen u Aušvicu po neposrednom naređenju petorice direktora kombinata „I. G. Farben“, koja je imala fabriku u Aušvicu i koristila zatvorenike kao prinudne radnike.
Ivanji je govorio i o suđenja petorici direktora, koji su izdržali kratke zatvorske kazne, a posle toga imali važnu karijeru u Saveznoj Republici Nemačkoj.
Ovaj događaj uživo je prenosila nemačka televizija.
Ivan Ivanji je, uz Davida Albaharija i Dragana Velikića, najprevođeniji savremeni srpski pisac na nemački jezik.
Roman „Slova od kovanog gvožđa“ „Stubovi kulture“ objaviće u oktobru.

Nekad I Sad Godina 1 Broj 5 Septembar/Oktobar 2010