Giskan Rudolf
rudolfg.jpg

Apotekar. Rođen 1892 u Pivnici, Bačka. Otac: Mor i majka Johana Štajn. Doveden na Banjicu 24.7.1942.

Mr RUDOLF GISKAN

Mr Rudolf Giskan rođen je 1892. u Pivnicama. Završio je studije u Budimpešti, gde je i boravio po svršetku prvog svetskog
rata.
Za vreme proleterske diktature Bele Kuna u Mađarskoj igrao je vidnu ulogu. Odmah u početku postavljen je u privredni savet za apoteke u Budimpešti, a zatim za upravnika specijalizirane apoteke u mestu Somođ, u Batafiji.
Pof slomu revolucije vratio se Jugoslaviju i zaposlio se apoteci Gobetzki u Osijeku, a 1925. Kod Slavije d.d.,drogerije na veliko u Novom Sadu. Po istupanju iz Slavije podnosi molbu za osnivanje drogerije na veliko u Novom Sadu, ali mi je molba reåenjem Ministarstva narodnog zdravlja 1923. Odbijena. Živi i dalje u Novom Sadu i bavi se zastupanjem raznih firmi.
Godine 1930 kupuje apoteku Arpada Töröka u Kovinu, gde je kao vlasnik apoteke boravio sve do objave rata,kada je kao apotekarski kapetan mobilisan.
1941. pada u ropstvo zajedno sa mr Moskom Atijasom. Ubrzo uspeva da se oslobodi, dolazi u Beograd i radi u Vojnoj bolnici zajedno sa mr M. Rankovićem i mr Anđelkovićem, no samo kratko vreme, jer je od okupatora odveden i streljan 3. VIII 1942. Na Banjici.