Evropski Dani Jevrejske Kulture U Beogradu

Povodom manifestacije Evropski dani jevrejske kulture 5. septembra priređen je u Narodnom po-zorištu koncert “Jevreji muzičari Srbije”. Pred pre-punom salom program su izvodili hor “Braća Baruh”, instrumentalni ansambli, vokalni solisti i dramski umetnici. Voditelji programa bili su Branka Cvejić Mezei, magistar muzike i idejni tvorac predstave, Vanja Ejdus, glumica i Stefan Zekić, pijanista i dirigent hora "Braća Baruh".
Ovaj koncert pripremila je Jevrejska zajednica Beograda i društvo Bnej Brit. Oni su podsetili publiku na nekadašnje beogradske muzičare Josifa Šlezingera, osnivača prvog orkestra u Srbiji; Oskara Danona, kompozitora i dirigenta; Enrika Josifa, kompozirora; opersku primadonu Bredu Kalef; doajena pijanizma Andreju Pregera i virtuoza na violini, gitari i klaviru Rafaela Blama.
Hor "Braća Baruh" osnovan je 1879. godine kao Srpsko-jevrejsko pevačko društvo, a danas se smatra najstarijim jevrejskim horom u svetu. Na ovom konceru publika je, između ostalih kompozicija čula “Adio kerida”, odlomak hora Jevreja iz Verdijeve opere “Nabuko” i druge numere bogatog repertoara ovog muzičkog ansambla.
I Televizija Beograd obeležila je na svom programu Dane jevrejske kulture snimkom predstave “Na pojavu sunca” istaknute izraelske plesne grupe “Kibutz Dance Company” u koreografiji Remija Bera. Ovaj ansambl učestvovao je sa velikim uspehom na “Sedmom festivalu igre” ovog proleća u Beogradu.

Milica Tomić

Nekad I Sad Godina 1 Broj 5 Septembar/Oktobar 2010