Edward W Said 1935 2003 Out Of Place

Edward W. Said 1935 – 2003. OUT OF PLACE

Memoari Edwarda W. Saida Nepripadanje očekivano se pretapaju u jednu sasvim posebnu priču o egzilu, o neprilagođenosti na Srednjem istoku u burnim vremenima te o čudnovato složenom identitetu autora kojeg enciklopedije i leksikoni nazivaju »najvažnijim arapskoameričkim filozofom«.
Odrastajući među kulisama jednog kolonijalnog svijeta koji se raspada, on opisuje Jeruzalem, Bejrut i Kairo iz svog dječaštva, tada još uvijek stare metropole, u kojima se, kao i bilo gdje drugdje, vode obiteljske bitke i odrasta s mukom i nelagodom. Na taj način je podrobno opisao život kršćanske manjine, no, zanimljivo, taj život nije bio ni najmanje loš, dapače to je bio idilični privilegirani svijet u kojem je bilo tako lijepo živjeti dok je postojao. Said je napisao ovu knjigu kako bi svijet u kojem je živio spasio od zaborava. Libanon, Palestinu i Egipat upoznajemo kao svijet za koji nismo znali da je postojao, svijet u kojem Židovi, muslimani i kršćani žive jedni pored drugih bezbrižno i mirnodopski. Nepripadanje tako postaje i veliki dokument o borbi za identitet unutar svijeta koji melodramatski nestaje.