Duga Poljana

… Većina Jevreja živela je u Novom Pazaru, a bilo ih je u Sjenici, Dugoj Poljani, Tutinu i Raški, ali su svi ulazili u jednu opštinu čije je sedište bilo u Novom Pazaru. Oni su u ta mala mesta otišli iz Novog Pazara u vreme kada je u njima počela nešto snažnije da se razvija trgovina. Prvo su otišli Jevreji u Sjenicu, i to krajem prošlog veka, dok su u ostala mesta otišli posle prvog svetskog rata. Jevrejska opština u Novom Pazaru brojala je 1940. godine 292 člana. Od toga su bili u: Sjenici 27, Dugoj Poljani 10, Tutinu 9, Raški 5, i Novom Pazaru 241. Predsednik opštine bio je Leon Bahar, a rabin Sadik Konforti.
Vidi: Ejup Mušović
NOVOPAZARSKI JEVREJI

Krajem marta 1942. godine sandžački Jevreji su uhapšeni I odvedeni u Kosovsku Mitrovicu. Jevreji Novog Pazara, Tutina, Sjenice i Duge Poljane bili su primorani da pešice idu 24 km, 5 sati od Novog Pazara do Raške. Odatle su stočnim vagonima prevezeni u Kosovsku Mitrovicu. U blizini sela Pridvorica, kada su morali da pređu most koji je bio porušen, ubijen je stari Mošo Bahar jer bio suviše slab da bi hodao. Još u toku janura dva musškarca i jedna žena (još uvek ne znamo njihov indentitet) iz porodice Konforti, bili su ubijeni. Porodica Konforti je inače živela u Dugoj Poljani. Još petoro Jevreja iz Duge Poljani kao i Matilda Ruben ubijeni su.
Podaci Carla Savicha

Subscription expired — please renew

Pro account upgrade has expired for this site and the site is now locked. If you are the master administrator for this site, please renew your subscription or delete your outstanding sites or stored files, so that your account fits in the free plan.