Dr Marcel Snajder Iz Knjige Spomenica Palih Pisaca

Marcel Šnajder
Rodio se 28 I 1900 u Poljskoj, u činovničkoj porodici. Otac mu kao veterinar služio po raznim mjestima Bosne i Hercegovine. Gimnaziju pohađao u Mostaru, a završio je u Travniku 1918 godine. Studirao godinu dana u Zagrebu, a zatim u Beču filozofiju (čistu filozofiju, matemutiku i fiziku). Poslije svršenih studija i položenog doktorata u Zagrebu bio gimnazijski profesor u Sarajevu, odakle ie 1939 godine iz političkih razloga za kaznu bio premješten u Gornji Milanovac, gdje ga je zatekao rat. Sa dr Stjepanom Tomićem, dr Jovanom Kršićem i dr Kalmijem Baruhom pretstavljao u Sarajevu dugi niz godina grupu borbeno-naprednih profesora na sarajevskim srednjim skolama, bio trn u oku nenarodnih režima, naročito klerofašističkih krugova. Poznat hao izvrstan predavač. Velike opšte kulture, dobar znalac književnosti i umjetnosti. Vladao je ruskim, poljskim, njemačkim i francuskim jezikom. Sarađivao najviše u sarajevskom »Pregledu«, uglavnom iz oblasti filozofije. Najvažniji mu rad prevod Kantova »Vječnog mira«, koji je snabdio predgovorom.
U Sarajevu odmah prvih dana uhapšen. Ustaše ga u julu 1941 odvele, zaglavio sa dr Bujićem i Perom Pešutom posljednjih dana jula 1941 godine negdje u ustaškim jamama u Lici.
Poznat po svojim javnim predavanjima na Narodnom univerzitetu u Sarajevu. Sarađivao najviše u sarajevskom »Pregledu«, uglavnom iz oblasti filozofije, psihologiije i sociologije. Napisao jedan udžbenik matematike za srednje škole.
Iz knjige Spomenica palih pisaca