Brcko Je U Jevrejskim Molitvama

Brčko je u jevrejskim molitvama
U organizaciji Saveza logoraša Republike Srpske Brčko je juče popodne posjetila visoka delegacija Vlade i Organizacije ratnih zarobljenika Izraela koja je razgovarala sa gradonačelnikom distrikta Draganom Pajićem i njegovim saradnicima.
U Brčkom su goste iz Izraela dočekali rabin Jevrejske zajednice BiH Jozef Atijas i predsjednik Saveza udruženja logoraša RS Branislav Dukić.
U prisutvu domaćina delegacija je obišla je najveće jevrejsko stratište u Brčkom - most na Savi i bacila vijenac u vodu na mjestu gdje su ustaše 10. decembra 1941. godine zaklale ili čekićima ubile i bacile u rijeku svih 168 pripadnika Jevrejske opštine Brčko
Zahvaljujući se na toploj dobrodošlici Rabin Atijas podsjetio je da su nakon stradanja brčanskih Jevreja, šest dana kasnije, fašisti strijeljali još 236 Jevreja koji su nakon Anšlusa Austrije 1939. godine iz te zemlje, te Češke i Slovačke došli u Brčko.
"Brčko je, zbog toga što su Jevreji istrijebljeni do posljednjeg, postalo simbol stradanja i kao takvo ušlo je u jevrejske molitve", rekao je rabin Atijas nakon služenja obreda pred spomenikom stradalim brčanskim Jevrejima kod savskog mosta.
Uručujući medalju Organizacije ratnih zarobljenika Izraela gradonačelniku Pajiću sekretar te organizacije Ram Doron istakao je da je zajednička sudbina Srba i Jevreja u tome što su i jedni i drugi stotinama godina ginuli od istog neprijatelja, samo zato što su se borili za pravdu i slobodu.
"Ova posjeta je poučna i za nas u distriktu Brčko, jer smo se i mi prije 13 godina ovdje međusobno ubijali i vrijeme je da shvatimo i to više nikada ne činimo", rekao je gradonačelnik Brčkog Dragan Pajić.
Predsjednik Caveza logoraša RS Branilsav Dukić najavio je potpisivanje Memoranduma o saradnji ovog Saveza sa Udruženjem ratnih zaroibljenika i ratnih vojnih invalida Izraela.
Poslije obilaska savskog mosta gosti iz Izreaela zajedno sa svojim domaćinima iz Brčkog posjetili su Srpsko pravoslavno groblje na kome su sahranjeni posmrtni ostaci Jevreja sa starog jevrejskog groblja.
Gosti iz Izraela boraviće u Republici Srpskoj nekoliko dana.
Autor: M.Draganić

http://www.brcanskeenovine.net/index.php?option=com_content&view=article&id=213:brko-je-u-jevrejskim-molitvama&catid=52:brko-u-drugim-medijima&Itemid=61