Baruh Bora

POVODOM 100-GODIŠNJICE ROĐENJA U ČETVRTAK 29.SEPTEMBRA 2011.GODINE U GALERIJI RTS-A U ULICI TAKOVSKOJ BROJ 10 U BEOGRADU OTVARA SE IZLOŽBA SLIKA POZNATOG LIKOVNOG UMETNIKA BORE BARUHA (via Radivoje Davidović)

NIŠKI DANI BORE BARUHA

jasna.jpg IZLOŽBA SLIKA - DVOSTRUKO BLAGOSLOVEN, BARUH-BORA BARUH

Bora Baruh, Rajko Levi, Dida Demajo i Albert Alkalaj

Bora Baruh, sin krojača Elijasa. Maturirao u Nišu. rođen u Beogradu 19. oktobra 1911. godine. Pravne nauke završio na Beogradskom univerzitetu 1934. godine. Bavio se slikarstvom kao samouk. Dobivši stipendiju Jevrejske opštine odlazi u Pariz 1935. godine, gde se posvećuje slikarstvu Godine 1938. Francuska policija ga deportuje u Švajcarsku zbog rada u Komitetu za pomoć Španiji. Iz Švajcarske je bolestan od malarije dopremljen u Beograd, gde biva ubrzo uhapšen. Godine 1939. poeovo ga hapsi beogradska policija zbog revolucionarnog rada. Januara 1940. godine oteran je u logor za političke zatvorenike u Bileću. Po okupaciji 1941. godine sa grupom komunista zatvoren je u Smederevu. Krajem juna meseca organizovano je uspešno bekstvo iz logora. U partizane odlazi odmah sa grupom drugova. Radi u propagandnom odeljenju Vrhovnog štaba. Posle povlačenja iz Užica odlazi u Rudo. U proleće 1942. godine dobija zadatak da se vrati u Srbiju. U blizini Foče zarobili su ga četnici i 15. juna predali Nemcima. Streljan je u Jajincima kraj Beograda 7. jula 1942. godine.

Detaljna biografija se nalazi u knjizi:

13470_Radivoje_Davidovic.jpg Radivoje Davidović OD DAVIČA DO ČELEBONOVIĆA ULICE BEOGRADSKIH JEVREJA